Langs de kust. - Reisverslag uit Berck-Plage, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Langs de kust. - Reisverslag uit Berck-Plage, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Langs de kust.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 Augustus 2017 | Frankrijk, Berck-Plage

Hoi volgers.
Zo als jullie zien ben ik al aardig op weg naar mijn thuis land.
Heb de Velo Francette afgefietst tot aan Ouisterham. Tijdens een van die etappes nog een keer fout gereden, 30 km maar grrr, en kwam op precies hetzelfde punt uit waar ik de fout in was gegaan. Was wel een mooi rondje, dat scheelt weer. Ouisterham ligt aan de Normandische kust waar in de oorlog de bevrijders aan land kwamen. Museum bezocht en film gezien, indrukwekkend.
Je komt hier ook door Swiss Normandie, een zeer heuvelachtig gebied met veel korte felle klimmetjes. Maar ik kan ze hebben na zoveel km's.
Volg daarna de Veloroute du Littoral, langs Honfleur, Le Havre ( dat was geen leuk stuk, over het havengebied met veel vrachtverkeer) Etretat, Dieppe en Le Treport. En zo fiets je over zeer rustige binnenwegen, bos- en duingebieden met op links de zee op de achtergrond. Iedere keer als ik weer een nieuw departement binnen kom, ga ik naar de Tourist off. voor een vervolg route en info over campings. Werkt super. En nu ben ik in departement Pas-de-Calais in de plaats Berck-Plage.
Het weer is de laatste dagen weer lekker, zon en voor de wind. Vorige week bijna de hele week bewolking, soms wat regen, maar gelukkig niet te veel.
Ik denk dat ik eind deze week wel in Nederland ben als alles goed gaat. Dan even thuis een was draaien, spullen pakken en met de camper nog een paar weken weg.
Ja, de camper. Bert heeft hem bijna af en kunnen we hem meteen uit proberen. Het eind is dus nog niet in zicht. Ha ha.

Nou allemaal de groetjes maar weer en tot horens. Hoop ook wat van jullie te horen, vakanties, etc.

Doei, Ellen.

• 07 Augustus 2017 - 21:12

Will Paternotte:

Ik wil terug naar de kust, heel onbewust voel ik de dreiging waar mijn jeugd voorbij ging ....

• 07 Augustus 2017 - 21:14

Anneke:

Ha zus. Dit dus ook gelukt zonder dat je de taal njet zo goed machtig bent. Rondje extra is goed voor de km. Kus van jezus

• 07 Augustus 2017 - 21:18

Marie:

Hoi Ellen, het zit er bijna op voor je. Langs de Belgische kust frietjes en garnalenkroketjes dan via Zeeland mosselen en dan weer lekker in Zoeterwoude je fiets tegen de schuur. Groetjes en nog veel plezier

• 07 Augustus 2017 - 21:19

Nicole Raats:

Mooie route Ellen!
    Geniet nog van de laatste kilometers en veel plezier in de camper.

• 07 Augustus 2017 - 21:34

Ellen:

Nog eventjes....en dan...bofkont

• 07 Augustus 2017 - 22:28

Hoi Ellen,:

Toch klinkt het weer niet onaardig. In het zuiden kan het oplopen tot boven de 40. Valt volgens mij helemaal niet te fietsen. In Oostenrijk en Noord Italie ook hevige regenval. Je zit dus aan de goede kant van Europa.
    Geniet nog even van je laatste etappes. Leuk langs de Belgische kust. Ik vond Blankenberge en de Haan (de laatste vooral) erg leuke plaatsen. En zeker op weg naar frieten en garnalenkroketjes!
    Morgen vertrek ik met Robin naar Hamburgen en Kopenhagen. Met de auto. Er is volgens mij wel wat regen op komst de komende tijd. Wij zullen zien. Mocht je er rond de 17e nog zijn dan kunnen wij elkaar nog wel zien. Zou leuk zijn al is een campertrip (de ANWB heeft veel campers met problemen dit jaar geholpen) met Bert toch wel een mooi vervolg van je reis.

Liefs Lida

• 08 Augustus 2017 - 09:19

Marijke:

Ha die Ellen, zo, je schiet al lekker op zeg. Mooi stukkie langs de Franse kust, in veel plaatsjes ben ik ook geweest. Met de auto en de tent dan, hé. Prachtige ruige stranden en rots-partijen. Geniet van je laatste stuk en veilig thuis. Groet en knuffel

• 08 Augustus 2017 - 17:58

Monique:

Ha die Ellen,
    Een plezierige eindspurt naar huis. Groet vanuit een zonnig Trondheim. Morgen met de trein naar Røros en dan met trein naar Oslo. De Hurtigruten achter de rug. Nog veel plezier met je camperreis en tot horens. Groet Monique

• 08 Augustus 2017 - 19:44

Marja:

Hoi Ellen,
    Zoeterwoude alweer in het zicht.... ha... ha... Eerst nog even wat kilometertjes fietsen. Hopelijk blijft het een beetje droog de komende week... want de voorspellingen zijn niet al te best, al zijn het maar buitjes. Dat is om af te kicken.
    En voor daarna een hele leuke camperreis gewenst, ook weer een uitdaging.
    Groet Marja

• 09 Augustus 2017 - 12:14

Jolanda Krijgsman:

Ha die Ellen,
    Geniet van je laatste kilometers! En veel plezier de laatste weken met de camper...!
    Gr Jootje

• 11 Augustus 2017 - 15:19

Annette:

Hoi Ellen,

Goede reis nog die laatste kilometers! Mooi hoe jij langs de kustlijn fietst (met af en toe mooi, toeristisch ommetje) door de verschillende landschappen.

Wij zijn net terug uit Berlijn, samen met de kinderen hebben we per fiets de stad bekeken. Indrukwekkend, ook een tour onder de grond gemaakt en verhalen over de oorlog gezien en gehoord. een bruisende stad waar veel te zien en te doen is.
    Volgende week ga ik met Claes richting de Matterhorn, fietsen en wandelschoenen mee.

Geniet nog even van de laatste etappe,
    Nog even sportnieuws: vanavond hopen we dat Dafne op de 200 meter naar goud loopt!

En lekker dat je straks de camper kunt testen, heel veel plezier!

Liefs Annette

• 11 Augustus 2017 - 19:34

Claes:

Hoi Ellen, fijn dat je straks nog een mooie reis samen met Bert in het verschiet hebt! Veel plezier tijdens de laatste kilometers groetjes