Routes en kanalen/rivieren. - Reisverslag uit Laval, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Routes en kanalen/rivieren. - Reisverslag uit Laval, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Routes en kanalen/rivieren.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Juli 2017 | Frankrijk, Laval

Ha, daar ben ik weer eens na 14 dgn. WiFi was steeds erg zwak of moest er voor betalen, vandaar de matige verslag legging.
Ik ben inmiddels heel wat km's opgeschoten richting Nederland.
Na de week vol activiteiten, ben ik naar Canal dul Midi gefietst, naar het plaatje Castelnoudary. Vandaar langs het kanaal naar Toulouse. Mijn ouders hebben hier indertijd ook gevaren toen ze het rondje om Spanje hebben gevaren, toen nog met de zeilboot. Bij Bordeaux het Canal de Garone in en vervolgens het Canal du Midi om in de Middellandse Zee uit te komen. Dit zelfde traject heb ik dus in omgekeerde richting gefietst en kwam zo bij de Atlantische oceaan uit. Dagje in Bordeaux gebleven en toen naar Lacenau-Ocean aan de Atlantische oceaan. Heerlijk weer zo langs de zee en het strand.
Vandaar volg ik de route La Velodyssee, dat is de lange afstands route die langs de kust loopt en aansluit op onze LF 1. Bij Royan steek ik met de veerboot de monding van de Garone over en vervolg de route tot aan La Rochelle. Daar start de route Velo Francette, een route die door de ANWB tot route van het jaar is verkozen en eindigt in Quistreham,bij Normandië. Daar pak ik de kustroute weer op. Maar nu ben ik in Laval en dat is op tweederde van de route. Je fietst langs verschillende rivieren(de Senne Niortaise,de Thouet, de Loire en nu de Mayenne en straks nog de L'Orne) door afwisselend landschap, wijnvelden, maïsvelden, bos en weiden, kleine dorpjes, kom langs veel chateau's en kastelen, kortom zeer afwisselend en over het algemeen vrij vlak. Dat schiet lekker op. Het weer is heel wisselend, regen en zon wisselen elkaar af, veel wind ook, gelukkig in de rug. Kortom ik zit lekker te genieten op die fiets, elke ochtend weer een verrassing waar je aan het einde van de dag weer je tentje op zet. De Tourist office in Frankrijk zijn zeer behulpzaam en geven steeds van hun regio weer een stukje informatie waar campings zijn en je voorraad eten weer bij kan vullen.
Zo, jullie zijn weer bij en ik denk dat ik met 1,5 week wel in Nederland ben. Jullie horen het wel. Allemaal de groetjes en hoop ook van jullie te horen.

Doei, Ellen.

• 30 Juli 2017 - 20:08

Rina:

Geniet nog maar even lekker de laatste weekjes!

• 30 Juli 2017 - 20:30

Peter En Janny:

Goed om te horen
    We gaan je zien over anderhalve week.
    Groeten, Peter en Janny

• 30 Juli 2017 - 20:42

Marianne:

Hallo Ellen, ziet er weer heel mooi uit. Echt off the road. Zo te zien is het weer meegevallen..geniet nog van je laatste weken
    . Xxx Marianne

• 30 Juli 2017 - 20:57

Berna:

Ga de laatste 1 1/2 week dan nog extra genieten El! Heel veel plezier op je laatste stuk van de reis!
    Liefs, Peter en Berna

• 30 Juli 2017 - 21:25

Marja:

Hoi Ellen,
    Tja.... dat is wel heel fijn, de wind in de rug. Dat scheelt heel veel energie. Die je nu kan gebruiken om lekker van de omgeving te genieten. En dat doe je zeker, zo te lezen.
    Ook al komt het eind van deze reis in zicht, maak er nog wat moois van, van deze laatste kilometers. Het is toch nog wel een heel eind. Hoop voor je dat de wind niet van richting gaat veranderen.
    Groet Marja

• 30 Juli 2017 - 22:12

Maaike:

Mooie foto's weer! Lekker genieten nog het laatste stuk, hopelijk veel wind in de rug

• 30 Juli 2017 - 23:25

Barbara:

Hoi Ellen,
    en ik maar denken dat de Tour de France voorbij was. Ik zie het tegendeel.
    Bon voyage!
    Het is toch een hele mooie reis geworden zo.

gr. Barbara

• 30 Juli 2017 - 23:39

Monique:

Ha die Ellen,
    Mayenne en Canal du Midi ken ik allebei van het roeien. Die foto van het Canal du Midi met die platanen en die sluis, krijg meteen heimwee, zo mooi. Klinkt allemaal heel goed.
    Nog heel veel plezier het laatste gedeelte maat dat gaat lukken als ik je zo hoor.
    Groetjes Monique

• 31 Juli 2017 - 02:15

Jaco:

Hoi Ellen,

Klinkt goed allemaal! Beetje jammer wel dat je ons anderhalve week in grote onzekerheid liet omdat je niet bereid was een paar euro's neer te leggen voor wifi! Een flesje wijn minder en de wifi is betaald...

Sterkte nog met de laatste loodjes!

Groet,
    Jaco

• 31 Juli 2017 - 02:15

Jaco:

Hoi Ellen,

Sterkte nog met de laatste loodjes!

Groet,
    Jaco

• 31 Juli 2017 - 16:46

Annette:

Hoi Ellen,
    Wat een gave route, ziet er mooi uit. Hele bijzondere zonnebloem idd
    Je gaat zeker als een speer Frankrijk door zo, langs al die mooie plekken.
    De route zo is goed gekozen, volgens mij blijft de wind nog wel even uit de goede hoek waaien.
    Goede reis Ellen xx

• 31 Juli 2017 - 20:23

Steffi:

Ha Ellen, lekker meters maken! Ziet er zeer ontspannen en mooi uit :) Prachtige plaatjes, leuke praatjes! Fiets ze, hier alles rustig, XXs

• 31 Juli 2017 - 20:59

Nicole:

Hey Ellen, leuk om weer een bericht van je te ontvangen! Je gaat wel als de brandweer zeg!. Lijkt me een prachtige route zo langs het water. ziet er heel relaxed uit! Geniet van de rest van de rit. Enneh, daarna nog op pad met de camper, is ie klaar?
    groetjes, Nicole

• 01 Augustus 2017 - 20:39

Tineke:

Leuk om weer wat van je te lezen en foto's te zien! Geniet van de rest van de route!

• 02 Augustus 2017 - 12:40

Francis:

Ha Ellen,

Lekker bezig! Fijn dat het allemaal goed gaat en je aan het genieten bent. Ongelooflijk dat je alweer 'bijna' in Nederland bent. Bij ons gaat het allemaal zijn gangetje. We genieten van (redelijk) mooi weer en er staan wat BBQ's in de planning. Groetjes van ons vier Xx

• 04 Augustus 2017 - 20:20

Bert:

Hey topper, wat een mooie route ben je aan het fietsen, Europa is ook nog erg mooi.
    Als het een beetje meezit dan ga je straks je trip vervolgen in een camper.
    ik spreek je later.