Een week vol activiteiten. - Reisverslag uit Tarascon, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Een week vol activiteiten. - Reisverslag uit Tarascon, Frankrijk van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Een week vol activiteiten.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Juli 2017 | Frankrijk, Tarascon

Bonjour mes Amies, of zo iets.
Mijn Spaans is toch iets beter dan mijn Frans moet ik zeggen.
Maar ik was onderweg naar Andorra via Ripoll. Toen ik daar aan kwam begon het net te regenen en heb toen de trein genomen naar Envietg, 70 km noordwaarts. Ik moest met de lift naar perron 5 en toen ik daar net aan in kon en de deuren sluiten om naar beneden te gaan gebeurde er niks. Zat ik mooi vast in de lift en de deuren gingen ook niet meer open. Alarm gedrukt, maar mooi niks. Ik naar een vrouw zitten gebaren dat ze hulp moest halen en na 5 min kwam de kaartjes verkoopster, die me gelukkig bevrijde. Zal mijn straf wel geweest zijn dat ik met de trein ging.
Die zelfde middag nog een stuk in deregen gefietst naar het begin van de pas waar ik de volgende dag over moest en daar op een camping gestaan. Gelukkig werd het s'avonds droog.
De volgende dag 8 km klimmen van 6%, en was met een uur boven, waarna de afdaling volgde naar de afslag om naar Andorra te gaan. Staat me daar toch een file, niet normaal. Bovendien had ik het wel gehad met dat klimmen en ben zo de afslag voorbij geknort, lekker afdalen naar L'Hospitalet pres l'andorre en daar een bakkie gedaan. Toen verder naar Ax-les-Thermes, waar ik tot mijn schrik er achter kwam dat ik mijn helm niet op had. Die lag nog op het terras 25 km terug en berg op. Nou niet terug dus, jammer maar helaas.
Ik door naar Taras in waar een camping was en daar ben ik nu al een week.
Ik heb daar mijn verhaal van de helm verteld en zij zijn gaan bellen en jawel hij was gevonden en later op de avond bracht een vriend van de campingbaas mijn helm. Geweldig toch!!! Heb ze super bedankt. Maandag een stuk gewandeld, dinsdag 90 km gefietst over 2 cols van de eerste categorie, port de Lers, 1526m, 801m omhoog over11,5 km met hem 7-9,5% dreigen. Daarna een stuk over het parcours waar vrijdag de Tour ook langs komt. Daar stonden toen al campers voor een goed plekje langs de route. Sta je dus 4 dgn te wachten, gekkigheid. En toen de col de Port nog over. 1250m hoog, 620 m dreigen over12,5 km met een gemiddelde percentage van 5/6%. Toen ik weer op de camping kwam had ik het redelijk gehad. Woensdag een kayak tocht gedaan, was ook heel leuk met wat rumoerige passages. Donderdag wezen canyoningen, dat was echt super gaaf met oa tokkelen, abseilen, paar keer springen waarvan één 7 m hoog en verder door het water met de stroom mee over glijbanen. Gelukkig hadden we een dik pak aan want het water is best fris. En vandaag ben ik in Foix geweest om de finish van de Tour mee te maken en dat was ook heel leuk om te zien met een spannende finish.
Morgen ga ik weer verder. Richting Camel du Midi, daar loopt een fietspad langs richting Toulouse en vervolgens langs de Garone naar Bordeaux. En dan zie ik wel weer. Tot de volgende keer.

• 14 Juli 2017 - 23:05

Lida:

Wat groen en fris ziet het er uit. Lekker fietsen in Europa
    Geniet ze verder.
    Liefs Lida

• 14 Juli 2017 - 23:16

Barbara:

Dit is wel op commando zeg. Goed te lezen dat je het zo fijn hebt. Als ik het lees, ben ik al bekaf.
    Wel leuk dat je de finish van de Tour hebt meegemaakt ook.
    Veel plezier en dank voor je verslag.
    Groetjes, Barbara

• 15 Juli 2017 - 13:15

Urmi Schagen:

Zeg dat wel...een week vol activiteiten!
    Veel plezier en geniet er van.
    Liefs Urmi

• 15 Juli 2017 - 13:38

Nicole:

Pittige colletje Ellen! Top hoor!

• 16 Juli 2017 - 10:08

Marja:

Hoi Ellen,
    Dat zijn weer avonturen, maar fietsen zonder helm..... dat is echt schrikken...
    Maar wat gaaf die finish foto van de tour, je stond er echt dichtbij.
    Heb je daar ook 4 dagen aan de finishlijn moeten staan wachten om dat mooie plekkie te bemachtigen ???
    Veel plezier.
    Groet Marja

• 16 Juli 2017 - 13:40

Ellen:

Camel...du midi .... herinneringen..

• 17 Juli 2017 - 21:31

Monique:

Ha die Ellen,
    Het klinkt allemaal leuk en waar het niet leuk is regel je het goed. Dacht even dat ik jou aan de finish van de tour zag, maar dat is natuurlijk pas bij de tour voor vrouwen. Op naar het vervolg. Veel plezier en groet, toedeloe

• 18 Juli 2017 - 15:04

Harry:

Klinkt goed Ellen! En ja, Frankrijk is geweldig. Hoop er deze zomer ook weer eens heen te gaan. Geniet ervan! X Harry

• 19 Juli 2017 - 21:26

Trudi:

Ha Ellen, goh wat een verhaal van je helm en dan een behulpzame man die deze nog ff langs komt brengen, hoor je niet vaak! Lekker bezig zo te zien, nou geniet er nog maar van, ik ben vandaag weer begonnen na 3,5 weken, begon net te wennen aan mijn vrije dagen -:( Veeeeeeelllll te kort, ga ook eens net als jij 4 maanden aanvragen -:)

• 29 Juli 2017 - 21:58

Annette :

Gave actiefoto's Ellen!
    Wat een mooie ontmoetingen, geweldig dat er zulke behulpzame mensen zijn.
    Je hebt pittige klimmetjes gedaan zeg, wat knap. Ik ben net terug van tochtje Maastricht, dat zijn andere percentages.

Even update nieuws:
    Max start morgen als 5de, kijken hoe het morgen afloopt.
    Damesvoetbal is erg leuk, Nederlandse dames hebben vanavond met 2-0 van de Zweden gewonnen met goed spel. Tweede wedstrijd tussen Duitsland en Denemarken is vanwege hevige regenval uitgesteld.
    Hoop dat weer bij jou beter is,
    Mooie reis verder Ellen! X
    Annette