Sequoia National Forest - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Sequoia National Forest - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Sequoia National Forest

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Juni 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo daar, we gaan het bos in.

Vanuit Death Valley had ik de navigatie aan gezet, maar niet nauwkeurig genoeg en dus 80 km de verkeerde kant op, daar kwam ik achter toen ik in Bishop ging tanken en nog eens goed op de kaart keek. Dus weer terug. En het was al meer dan 500 km.
Ik kom er uiteindelijk toch en loop eerst de trail of the 100 Giants. Ongelooflijk wat een giga bomen, zo groot. Ook de sequoia die niet zo lang geleden omgevallen is, ligt hier. Daarna, het was inmiddels 17 u en ik was het redelijk zat als je s' morgens om 6 u al vertrekt, een campsite zoeken. Alles vol. Krijg de tip om langs de beek bij een parkeerstrook te gaan staan en dat doe ik dan maar. Tent van de weg niet te zien, auto wel. Gaat gelukkig goed, voelde niet helemaal lekker. Maar was het zat, moe en honger.
Toen ik s'morgens stond te eten stopte er een auto en werden er 2 wandelaars afgezet. Na een begroeting, vroegen ze hoe of wat en of ik ook ging lopen. Ik vertelde over de volle campsites en gaven me een paar mogelijkheden 15 mile verderop en over de trail die ze gingen lopen. Ik naar die camping, ruim plek daar. Tent opgezet en met de auto naar het eind van de Nelson trail en daar gestart. Deze trail liep door een prachtig sequoia bos dat niet bekend is in de folders en dus weer lekker rustig. Super. Ik kom het stel ook weer tegen en houden nog een kort praatje. Leuke gasten. Je loopt over een pad door een prachtig gevarieerd bos dat de rivier volgd en zo nu en dan over steekt. Erg mooi.
Wat dat betreft zijn de Amerikanen die ik steeds tegen ben gekomen erg vriendelijk, behulpzaam en belangstellend.
Zo ben ik een paar uur onderweg. Het pad gaat zelfs door de stam van een sequoia. Ik ga niet meer naar het Nationale Park zelf, veel te druk en heb meer dan voldoende sequoia's gezien nu.
Rest van de late middag lekker relaxen en zie nog een waterslangetje, helaas geen camera bij me. Ook hier zijn mensen weer zeer vriendelijk als ze horen dat ik de volgende dag naar Yosimite nat park ga. Krijg weer veel tips & tops and I will love IT. Alleen de campsite kon wel eens problemen gaan geven. Ze geven nog een advies om in Oakhurst naar het tourist information centre te gaan voor info hierover.
En dat horen jullie in het volgende verslag.

Aju paraplu.



  • 22 Juni 2017 - 11:27

    Barbara:

    Hoi Ellen, fijn weer wat van je te horen. Death Valley is toch wel apart en als ik de foto's zie, héééééél stil.
    Maar wel hele mooie foto's en hierboven ook weer. Je maakt er een hele mooie reis van. En een auto huren is zo'n goede keus geweest, moet je kijken wat je allemaal doet. Geweldig!

    Ook ik heb grandioos nieuws, ik ben eergisteren gezond verklaard! Wel ga ik aan de hormoonpillen, vit.D3 en nog een wekelijkse pil ter voorkoming van botontkalking.
    Maar het is ongelooflijk en dat binnen 8 maanden tijd. Een zwangerschap duurt langer!
    Moest ik even aan je vertellen.

    Hele goede reis weer en ik kijk uit naar je volgende bericht.

    dikke kus


  • 22 Juni 2017 - 14:16

    Cock Wissenburg:

    Hoi Ellen, ja eindelijk hier de Wissenburgen. Geweldig wat een ervaringen! Dit is toch ook wel een heel interessante reis.
    Natuurlijk anders als je gepland had maar ook heel mooi. Ga nog maar even door. We reizen graag met je mee. Lieve groet,
    Cock

  • 22 Juni 2017 - 17:09

    Marianne:

    Ja, dit park is mooi....je voelt je zo nietig bij al die giganten..Hoe lang duurde het eer je die boom had omgezaagd??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 179414

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: