Arches, Grand Canyon North&South - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Arches, Grand Canyon North&South - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Arches, Grand Canyon North&South

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Juni 2017 | Verenigde Staten, Page

Hallo daar ben ik weer, vanuit een heet Page Library.

Na Monument Valley rij ik naar Moab voor the Arches. De eerste dag is al meteen een slechte start. Ik ga er op de fiets heen en dat zou 2 mile zijn. Maar helaas, dat was de ingang en daarna volgden er nog 22 voor ik bij de eerste, Balance Rock, bezienswaardigheid was. Bovendien was het alles klimmen. Heb besloten om terug te gaan en de volgende dag met de auto erheen. Fiets komt niet meer uit de auto.
Volgende dag van de ene naar de andere Arch gereden en meestal gaat er dan ook een hike aan vooraf. Is deze lang, dan zie je er niet veel mensen en dat is mooi. Maar bij de andere is het super druk.
Na de Arches rij ik naar de North Rim van de Grand Canyon. Ook hier is het weer zoeken naar een campeerplek. Alles vol en krijg de tip om het bos in te rijden en daar te gaan staan. Dat is helemaal mooi en ik ben niet de enige blijkt. De herten lopen op je heen. De nacht is aan de frisse kant en dus een extra vestje aan in de slaapzak. Er ligt hier zelfs nog sneeuw.
De volgende dag rij ik het park in en zie voor het eerst de Canyon en dat is zeker adembenemend. Zie daar ook een slang, de KingCobra, ook heel mooi. Loop er de North Kaibab trail tot aan Redwall bridge. Dat is 5 km. en je zakt van 2510 m naar 1840 m. Het is lekker zonnig, maar in de verte zie ik wel wolken aankomen en die komen sneller dan me lief is. Op de weg naar boven begint het dan ook te regenen, gelukkig niet al te hard, maar ook onweer en bliksem. Minder leuk. Maar ja, ik moet toch weer naar boven en ben ook niet de enige. In een strak tempo terug naar de auto en daar doe ik net geen 2 uur over. Snel droge kleren aan en rij terug naar Jocob Lake, waar ik weer een camping opzoek.
De volgende dag rij ik naar de South Rim, 300km. Daar krijg ik op advies van de parkwachter de tip snel naar Dessert View campground te gaan want wie het eerst komt wie het eerst maalt. Gelukkig heb ik daar nog een plekje. Later rij ik naar het dorp en daar is het een waar gekkenhuis, wat een drukte zeg. Zo rustig als het in North was zo druk en geregeld is het in South. Er rijden een soort hop on/ off bussen en die brengen je naar de verschillende uitzichtpunten. Dus de auto aan de kant en de bus in. Het moet niet gekker worden. Je kunt ook stukken lopen en dat doe ik dan ook regelmatig. Het is hier ook veel warmer dan aan de andere kant. s'avonds nog een prachtige zonsondergang gezien. De kleuren zijn dan veel mooier in vergelijking met overdag.
De volgende dag doe ik een ander gedeelte en dan heb ik het wel gezien hier. Als ik bij een van de haltes zit te wachten, stopt er een auto en hoor: " Ellen, ben jij dat?" Is het Francien(inval van de functiekamer, die heet toch zo)Zij is hier ook met haar man Peter. Is dat even een bizar voorval. Nog bij het campvuur gezeten met een paar andere campeerders en dat was wel gezellig.
Zondags naar Lake Powell via de Horsshoe Band. Hier ook weer gekkenhuis, voor veel Chinezen. Niet normaal, het is net een plaag. Het is wel een prachtig uitzicht. In Page zoek ik weer een campsite aan het water en het is er echt smoor heet. Zet de tent op de plek en verdwijn snel in de auto naar een koelere plek, in een winkel of schaduw van een boom.
Het bereik was de laatste week echt waardeloos, vandaar nu de Library om jullie weer een beetje op de hoogte te brengen. Ben net bij de kapper geweest en ga vanmiddag naar Antilope Canyon. Daar later meer over.
Ga nu proberen er nog wat foto's bij te zetten.
Allemaar de groetjes en tot horens maar weer.

Ellen

  • 05 Juni 2017 - 21:17

    Erik:

    Monument valley zit vol met indianen die alleen maar uit zijn op je geld!

    Jammer dat de rest van het verslag het niet doet¿

  • 05 Juni 2017 - 21:43

    Anneke:

    ha zus, hoop dat je vanaf nu zult genieten!!!
    heb begrepen dat je bijna hetzelfde zult zien als erik en Nicky.
    prachtig groetjes jezus

  • 05 Juni 2017 - 22:42

    Lida:

    Hoi Ellen,
    Wel een heel andere beleving voor je deze trip. Kom je ook nog een bekende tegen! Moet niet gekker worden...............
    Geniet ze!
    Liefs, Lida

  • 05 Juni 2017 - 22:45

    Elsie:

    Een mooie zaai uit Amerika.

  • 06 Juni 2017 - 08:07

    Marja:

    Hoi Ellen,
    Zit je aan de andere kant van de oceaan, kom je nog een bekende tegen. Heel bizar.
    Gelukkig nog voldoende te zien en te beleven.
    Op naar de volgende uitdaging
    Groet Marja

  • 06 Juni 2017 - 11:38

    Barbara:

    Hi Ellen, ondanks dat je niet echt op de fiets zit, beleef je toch van alles. Van een fijne cobra, hitte en een bekende. Moet niet gekker worden.
    Fijn dat je er toch een hele mooie reis van maakt. Succes weer! Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groet, Barbara

  • 06 Juni 2017 - 14:46

    Monique:

    Ha die Ellen, ja het is dan allemaal anders dan je had gedacht maar zo te horen genoeg afwisseling en avontuur, al dan niet voorzien. Ik vind je heel dapper. Leuk ook de plekken op de kaart te zien want ik heb geen idee waar het allemaal lig, zo raak ik ook nog bijgespijkerd qua aardrijkskundige kennis. Heb het leuk op je verdere tocht, tot horens en pas op jezelf. Groetjes Monique

  • 06 Juni 2017 - 16:54

    Bert:

    Er zijn 1,5 miljard chinezen, dus er zijn niet zoveel plekken meer te vinden waar je ze niet tegenkomt.
    De foto's die ik van je heb gezien waren prachtig, ook een hele mooie slang goed op blijven letten voor die beesten want er zitten er tussen die erg giftig zijn.
    Antilope Canyon moet ook mooi zijn, ben benieuwd naar de volgende foto's
    veel plezier en tot horens.

  • 06 Juni 2017 - 19:02

    Peter En Janny:

    Hallo Ellen,

    De kans dat je ons tegen gaat komen is vrij klein maar je weet het maar nooit.
    Veel plezier nog.
    Groeten, Peter en Janny

  • 07 Juni 2017 - 13:51

    Jolanda Krijgsman:

    Jaaa.... echt heel toevallig dat je Josephine tegen kwam... Ik kreeg gelijk een app'je van haar en een foto van jullie samen.
    Ik vind je heel dapper hoe je alles zodoet... veel plezier nog en kijk uit naar je volgende reisverslag.
    Doeiiii Jo

  • 12 Juni 2017 - 07:12

    Lenie Turk :

    Ellen, wat maak je PRACHTIGE foto's! Mooi vervolg van je reis!
    Groet, Frits en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 179379

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: