Weer thuis. (in de kou) - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Weer thuis. (in de kou) - Reisverslag uit Zoeterwoude-Dorp, Nederland van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Weer thuis. (in de kou)

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Januari 2015 | Nederland, Zoeterwoude-Dorp

Hoi Allen

We zijn al weer een paar dagen thuis in ons koude kikkerland. Dat was wel even wennen toen we vrijdagavond laat op Schiphol aan kwamen met een vertraging van ruim 2 uur. We moesten 500 km omvliegen omdat het luchtruim boven New Delhi gesloten was. Obama was daar ergens op de grond. We moesten bijtanken in Frankfurt en kwamen we pas om kwart voor negen aan ipv half zeven.
Ineke, Annette en Claes stonden ons op te wachten (leuk, leuk, leuk) en hebben nog even gezellig koffie gedronken voordat we huiswaarts gingen. O wat was het koud toen we naar buiten liepen, wel 30 gr verschil.
Rond 23u waren we thuis. Gelukkig had mijn buurvrouw Jannie de kachel een beetje hoger gezet en kwamen we in een warm huis. Spullen neergezet en lekker slapen in ons eigen bed. Heerlijk tot 12 u geslapen.
De zaterdag hebben we alleen boodschappen gedaan en verder niet buiten geweest. Zondag een lekkere wandeling gemaakt en een bakkie gedaan bij La Place. En zo acclimatiseren we weer een beetje.
Maandag spullen opgeruimd en de was laten draaien. Dinsdag even op mijn werk geweest. Onze longarts heeft even met chirurgie gebeld om een controle afspraak te maken maar die kreeg te horen dat ik eerst een mrsa test moet laten doen omdat ik in een buitenlands ziekenhuis heb gelegen. Dus woensdag bij de huisarts langs voor deze test en zijn ook meteen de hechtingen eruit gehaald. Nu eerst de test afwachten voordat ik een afspraak in het ziekenhuis mag maken. Daarna wil ik zo snel mogelijk naar de fysio om aan de slag te gaan met mobiliseren. Mijn pols is stijf en nog pijnlijk en mijn duim voelt als verdoofd. Dat kan nog wel maanden duren voordat het normale gevoel weer terug is.
Ik blijf lekker thuis tot mijn vakantie om is en gaan nog wel wat leuke dingen doen. Dagje uit of midweekje naar één van de eilanden, we zien wel.
Mocht je langs willen komen, prima. Bel wel even van te voren. Ik rij nog geen auto en kan alleen met de fiets hier en daar heen.

Groetjes, Ellen

  • 29 Januari 2015 - 09:59

    Greet Mus:

    Lieve Ellen,
    We zijn dankbaar, dat je weer thuis bent. Bewonderen je optimisme. Jullie zullen wel goed naar het nieuws kijken en luisteren naar het weerbericht. Gaan jullie een boek maken met de verhalen en de foto's; je kunt niet alles in je geheugen bewaren. Wij hebben ontzettend genoten en meegeleefd, ook zeer ongerust geweest over je. Jullie zullen de krant wel een periode hebben opgezegd, want zoveel nieuws is niet te doen. Er waren weer veel afgrijselijke dingen. Soms denk je met zorg aan de toekomst. In wat voor wereld zullen de kinderen terecht komen. Maar je staat ook weer versteld hoe knap mensen kunnen zijn. En dat je daar ook via de TV mee kan leven en er verder over na kunt denken. Vandaag komt de trombosedienst. Dan moet ik goed opletten op de bel, de digitale doet het niet en zijn we aangewezen op de trekbel en die hoor ik lang niet altijd goed. Ik heb een prachtig boek, heel dik van de Noorse schrijver, Karl Ove Knausgard, het eerste deel was Vader en nu Liefde, het is autobiografisch, komt uit de bibliotheek, heeft 602 bladzijden, moet binnen drie weken terug zijn en Loes moet het ook nog lezen. Dus moet ik me permitteren het hoognodige te doen in huis. Heel veel dank voor het mee kunnen leven, wensen je beterschap en veel geluk samen met Bert. Greet

  • 29 Januari 2015 - 10:50

    Rodrigo:

    Ondanks alles: welkom thuis! Erg leuk dat er een ontvangstcomité was.
    Ga vooral leuke dingen doen samen (maar dat was je toch al van plan...).
    Gr Rodrigo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 2489
Totaal aantal bezoekers 179375

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: