Operatie gelukt, patient leeft nog. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Operatie gelukt, patient leeft nog. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Operatie gelukt, patient leeft nog.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo, daar ben ik weer uw speciale verslaggeefster vanuit het Samitivej Sukhumvit ziekenhuis

Rond 10.15 melde ik me bij orthopedie. Bert was er al en na het ondertekenen van enkele formulieren (Bert moest ook tekenen als getuige) werd ik naar mijn zeer luxe kamer gebracht.

Kamer met een vol automatisch bed, bank, zitje, koelkast, keukentje, luxe badkamer met douche en volautomatisch toilet en wasbak. Ook ontbreekt de nodige electronica niet. Ik kan vanuit bed alles besturen. Het licht, de gordijnen,de tv met films, 100 kanalen, internet, radio en al wat meer.
Zodra ik een voet aan de grond zet, staat er al een verpleeg naast me. Alles werd piekfijn uitgeleg hoe het werkt.

Na het aantrekken van mijn OK-jurk kwam de anastesiste om uileg over de OK-procedure te geven en eventuele complicaties/gevolgen na het wakker worden.
Daarna werd ik naar OK gebracht, waar Bert niet verder mocht meelopen. In de operatiekamer was de orthopeed al aanwezig en sloot me aan op een kast voor controle op hart, bloeddruk en saturatie. Daarna werd het steeds drukker in de OK en spoten ze een vloeistof door mijn infuusslang waarna bij mij het licht uit ging.
Op de uitslaapkamer kwam ik weer bij mijn positieve.en brachten me terug naar mijn kamer. Bert was om 16.15 terug op de kamer en lag ik er al. Het was vlotter gegaan dan voorspeld.
Fijn dat Bert er was toen ik wat beter bij bewustzijn was. Even later kwam Marianne ook en werd het nog gezellig met mijn dubbele tong geklets. Na mijn avondeten gingen M en B weg en ben ik gaan slapen.
Om de 2u kwamen ze kijken of medicatie inspuiten en bloeddruk meten en of ik de zuurstof nog in had.
Vanmorgen om 8u kreeg ik ontbijt en was Marianne er al met fruit, thee en lekkere koekjes. Werd ik gewassen, lekker onder de douche. Daarna kwam er een arts voor gewone controle vervolgens de orthopeed en de anastesiste.
De orthopeed heeft netjes uitgelegd hoe en wat. Er zitten 2 titaniun koploze schroeven in. Hij liet het op rontgenfoto's zien. Hij heeft het verband eraf gehaald zodat ik de wond (snee van 7 cm met 8 hechtingen) kon zien.
Daar ik nog wat onvast op de benen sta, mag ik nog een nachtje blijven en dan morgen met ontslag. Ook nog een beetje een geirriteerde keel van de slang die ze er in hebben geduwd.
Bert is er ook weer gezellig om me te helpen met alles. Hij heeft het er maar druk mee. Ha ha.
Volgende week woensdag 22 jan heb ik nog een controle hier in het ziekenhuis en dan komen we naar huis.
Bert heeft de KLM bericht gestuurd met de reden van vervroegde terugkeer en dat is dus afwachten.

Tot horens maar weer.
goetjes Ellen en Bert.



  • 16 Januari 2015 - 08:43

    Maaike:

    Beterschap! Nog ff aansterken en dan maar lekker naar huis! We komen gauw langs! X

  • 16 Januari 2015 - 08:45

    Claes:

    Fijn dat het goed gegaan is Ellen, nu nog lekker een week relaxen, rustig aan en groetjes

  • 16 Januari 2015 - 08:54

    Gretha:

    Jeetje Ellen wat een luxe en dan nog een extra nachtje mogen blijven, dat zie ik bij ons niet meer gebeuren. Blij dat het allemaal goed is verlopen. Groetjes van ons.


  • 16 Januari 2015 - 08:57

    Marie-jose:

    Fijn dat alles goed is gegaan, dat is het belangrijkste. Goede verzorging van Bert en Marianne helpen ook. Beterschap! Geniet nog van de tijd daar, je kunt beter in de zon zitten dan hier in de regen ;(.
    groetjes

  • 16 Januari 2015 - 10:29

    Urmi:

    Fijn dat alles goed is gegaan, geniet nog
    maar even van de zon daar,
    Urmi

  • 16 Januari 2015 - 11:47

    Jaco:

    Goed dat alles goed gaat, naar omstandigheden natuurlijk. Hopelijk zien we je snel weer in NL!
    Groet, ook aan je steun en toeverlaat Bert! Jaco

  • 16 Januari 2015 - 12:09

    Marja:

    Hoi Ellen en Bert,
    Fijn te lezen dat de operatie goed gegaan is. En ondanks alles is dit toch ook weer een ervaring. Nu nog even lekker laten "verwennen" in het ziekenhuis. En dan tot snel in Zoeterwoude.
    Dank voor je app.
    Groet Marja

  • 16 Januari 2015 - 12:34

    Marjet:

    Nou zeg wat een verhaal en wat een toestand. Fijn om te lezen dat het nu goed met je gaat. Nou dus bijkomen en aansterken. Ik wens je veel beterschap!

  • 16 Januari 2015 - 13:56

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Zo te horen zo veel luxe dat ik er maar een paar dagen extra zou blijven als ik jou was; waar krijg je dat.
    Heel goed dat de operatie goed is gegaan en zo te horen is de relatieproef geslaagd.
    Sterkte en goede terugreis.

  • 16 Januari 2015 - 15:38

    G.Mus:

    Lieve Ellen,
    Fijn dat dat weer achter de rug is. Niet niks allemaal, hè. Geweldig die beschrijving van je kamer en de geweldige verzorging. Bezoek van Bert en vriendin Marian, waar je van geniet. Heel veel beterschap toegewenst. Vandaag schijnt hier de zon. Lieve groet, ook van Loes, Greet

  • 16 Januari 2015 - 17:23

    Renate:

    Hoi,
    Lees net je bericht in hotel onderweg naar Serfaus.
    Gelukkig is alles goed verlopen en nu revalideren.
    Laat Bert je maar lekker verzorgen en verwennen!
    Komt wel goed zo te lezen!
    Sterkte en neem het er lekker van!
    Groetjes, Renate en Jeroen

  • 16 Januari 2015 - 20:07

    Cock:

    Jij maakt toch wat mee hoor! Weliswaar ongetwijfeld niet gewenst maar wel bijzonder. We wensen je van harte beterschap Ellen.
    Wel jammer dat je reis nu finito is.
    Hartelijke groet,
    John en Cock

  • 16 Januari 2015 - 22:14

    Elsie:

    Jee El, mooie snee. Ik zie je weer in Zoeterwoude. Hou de rest tot thuis in ieder geval heel. Haha elsie

  • 16 Januari 2015 - 22:23

    Geeske/evert/emiel:

    Ha Ellen, wij zijn al een tijdje buiten beeld maar ontvangen je reisverslag TOCH nog. Dat is wat anders dan zon-fietsen-exotisch vertier, zo'n ziekenhuisverslag! gelukkig lig je er redelijk monter bij (op de foto.....). We wensen je veel sterkte! Liefs van ons - Geeske/Evert/Emiel

  • 17 Januari 2015 - 02:42

    Jezus:

    ha zus, jammer genoeg kan ik niet bij je op bezoek....beterschap en het zal zeker lukken . kus van jezus

  • 18 Januari 2015 - 11:39

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen en Bert, Nou dat is ook weer achter de rug. Wat een luxe!! Maar dat is je van harte gegund na alle ontberingen. Beterschap en alvast een goeie reis terug naar het regenachtige kikkerlandje.

    gr Jan en Netty

  • 18 Januari 2015 - 12:04

    Gerda:

    Hoi Ellen, Je hebt al veel gezien van de wereld, maar een ziekenhuis stond vast niet op je lijstje, wel fijn dat je nu niet alleen bent. Hopelijk gaat het nu de goede kant op, doe voorzichtig en alvast een goede terug reis! Sterkte. Groeten Gerda.

  • 18 Januari 2015 - 16:33

    Rodrigo:

    He Ellen, hopelijk kun je snel naar huis om daar verder te herstellen. Kan me voorstellen dat je er daarzo voorlopig wel even mee klaar bent. Succes en een voorspoedige terugreis gewenst! Groeten van Rodrigo

  • 19 Januari 2015 - 13:14

    Erica:

    hoi ellen,

    Zo zien je maar, ongeluk zit in een klein hoekje, met veel gevolgen. Ik spreek helaas uit ervaring. Ongelofelijk balen dat dit is gebeurd en dat jullie eerder naar huis moeten. We zullen ervoor zorgen dat je huisje spik en en span in orde is. Je katten worden al regelmatig extra aangehaald en geknuffeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 179634

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: