Controle, enorme tegenvaller. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Controle, enorme tegenvaller. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Controle, enorme tegenvaller.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal.

Op dit moment zit ik bij mijn vriendin Marianne en wacht op de uitslag van de verzekering of ik hier geopereerd mag worden of niet.
Ja, dat is wel even sckrikken.

Na 4 heerlijke dagen aan het strand van Phuket en gezelschap van mijn oom Wim, keerde ik terug naar Bangkok.

Zaterdag samen met Bert naar Chinatown en de film, om hem daarna op zondag weer te verlaten en naar Marianne te gaan.

Marianne woont al weer ruim 5 jaar in Bangkok en weet hoe de medische hulpverlening hier in elkaar steekt. Bovendien is zij verpleegkundige en dus verstand van zaken en weet een goed ziekenhuis.
Vandaag dus voor controle. s'Morgens gebeld naar orthopedie en s'middags om 13.15 bij de orthopeed. Dat is pas snel.
Verhaal verteld, gips er af, foto gemaakt en toen voor de uitslag.
Hij liet de foto zien en daarop was duidelijk zichtbaar dat er een punt van het spaakbeen was afgebroken en gedislockeerd.
(displaced fracture radial styloid, distal radius left)
Je kon goed het verschil zien met de eerste foto, waar de breuk nog recht was, en die van nu. Doordat ze er niet meteen gips om hebben gedaan in Laos maar verband, heb ik die eerste week er te veel mee kunnen bewegen waardoor het verschoven is.

Het was nu al een beetje aan elkaar gegroeid maar scheef en daar kun je in de toekomst problemen mee krijgen. Advies: Opereren en een koploze schroef er in op korte termijn. Ik zou in princiepe morgen of overmorgen al geholpen kunnen worden wat hem betrof.
Ik heb nu overleg gehad met mijn verzekering en het medisch rapport en advies doorgestuurd om toestemming te krijgen me hier te laten opereren. Hoop dat ze een beetje opschieten.
Zal dan voor 2 of 3 dagen naar het ziekenhuis moeten. Kom gerust langs.
Ik heb nu een soort brace er om zitten en kan het nog minder bewegen dan met het gips.
Na de ok komen we dan naar huis en is het einde vakantie. Myanmar per rugzak is geen optie meer, daar de medische zorg daar niet zo denderend is en ik niet het risico wil lopen op infecties. Dat mijn hand nu goed geneesd is het belangrijkst.
Dus..... afwachten en hopen op groen licht. Wordt vervolgt zodra ik meer weet.

Groetjes Ellen

  • 12 Januari 2015 - 11:55

    Renate:

    Dat is balen! Maar belangrijk is nu dat het goed behandeld wordt! Sterkte en succes! Heb je apje gestuurd.

  • 12 Januari 2015 - 11:59

    Monique:

    Ha die Ellen,
    Nou dat is zwaar k om het maar eens zo uit te drukken. Ik ben wel blij dat je in goede handen bent en er iemand is die de weg kent. Hopelijk verloopt het allemaal naar wens en kun je snel geholpen worden hoe vervelend ook maar dan is het maar achter de rug. Ik kom niet langs dat kan ik je zo zeggen.
    Veel sterkte en groet, Monique

  • 12 Januari 2015 - 12:00

    Lydia:

    wat een pech!
    heel veel sterkte

  • 12 Januari 2015 - 12:04

    Jet De Veer:

    Das echt een onorme tegenvaller, sterkte ermee en beterschap!!

  • 12 Januari 2015 - 12:06

    Lianne:

    Dat is echt vette pech. Mooi dat je in goede handen bent. Hou je taai en gauw weer heel. Groeten Gerard en lianne

  • 12 Januari 2015 - 12:15

    Maaike:

    gadverdamme, wat een enorme tegenvaller dit! Inderdaad goed geholpen worden is nu het belangrijkste en een goed herstel, maar wat kut dat de rest van de reis dan niet door kan gaan?! Heel veel sterkte, houd ons op de hoogte en op goede genezing en beterschap! Dikke x

  • 12 Januari 2015 - 13:50

    W&W:

    Hoi Ellen en Bert,
    Wat een tegenvaller, zeg. Had ik niet verwacht. Goed dat je nu in Bkk bent en in goede handen.
    Je ziet maar weer volgens Wiwat, dat landen als Laos nog ver achter lopen wat de de gezondheidsfactor aangaat en dat zal in Myanmar niet anders zijn.
    Wordt het toch nog een vervroegde terugkeer naar Holland. Jammer, jammer, jammer!
    Maar we hebben het wel gezellig gehad in Phuket ..............
    Nu moet je twee fietsen handelen, Bert.
    Sterkte maar.
    Knuffel,
    W&W

  • 12 Januari 2015 - 14:56

    Greet Mus:

    Dag Ellen,
    Wat afschuwelijk. We leven met je mee. heel veel sterkte voor jullie beiden. Liefs Greet

  • 12 Januari 2015 - 16:22

    Gerard:

    Zo! Dat is effe K-walitatief U-iterst T-eleurstellend!
    Hoop dat het allemaal snel geregeld is en ik zou zeggen: lekker liggen in die zon en 6 weken daar "uitzieken"! Hier in NL mis je niets, tenzij je van windkracht 9 houdt!?

    Lekker rustig houden!
    - Gerard -

  • 12 Januari 2015 - 16:36

    Peter En Janny:

    Hallo Ellen en Bert,

    Vervelend dat het zo loopt we horen van jullie hoe het verder gaat.

    Groeten, Peter en Janny.


  • 12 Januari 2015 - 19:07

    Elsie:

    T zit ook nie mee he verskrikelluk errug. Ik hoop dat je niet te veel pijn hebt. Hier haar in de war waai weer. Hou je taai kus

  • 12 Januari 2015 - 20:01

    Ineke:

    Heey Ellen en Berg,

    dit valt wel zwaar tegen zeg! In eerste instantie denk je ' beetje gips erom en het komt goed'.
    De zaken staan er nu anders voor! Heb je vertrouwen in een operatie in Bangkok of is Nederland ook nog een optie? Weet niet hoe snel alles nu moet gaan?
    Gelukkig houdt Marianne nu alles in de gaten, goed herstel is het belangrijkste want je pols moet nog heel lang goed mee. Je bent nu in de ziektewet en je dagen hou je tegoed. Volgend jaar maak je de reis in Myanmar maar af! Dat jullie balen snap ik wel! Sterkte!!
    Knuffel, Ineke

  • 12 Januari 2015 - 21:13

    Coby:

    Jee wat rot voor je hoop dat het gauw geregeld word voor je en je van de pijn af bent en anders goeie reis terug groetjes coby

  • 12 Januari 2015 - 21:32

    Jan En Netty:

    Hoi Ellen en Bert,
    Dit was niet de bedoeling. Heel veel sterkte en beterschap. Hoop dat je snel geholpen wordt.
    Groetjes vanuit een regen- en stormachtig Alkmaar. Dikke knuffel.

  • 12 Januari 2015 - 21:43

    Bill The Windmill:

    Ik heb er geen woorden voor. Kom maar snel terug ...

  • 12 Januari 2015 - 22:26

    Marja:

    Hoi ellen en bert,
    Niet veel te zeggen, alleen dat het erg balen is.
    Eerste doel is nu dat je hand / pols weer goed komt !!
    Sterkte.
    Groet Marja

  • 13 Januari 2015 - 21:03

    Urmi:

    Hoi Ellen,
    Wat een enorme tegenvaller.. Het belangrijkste is nu, dat je hand door
    kundige mensen wordt geopereerd.
    Sterkte!

  • 13 Januari 2015 - 21:15

    Claes:

    Lieve Ellen,
    Veel sterkte, als het eenmaal goed gezet is zal je arm snel helen, succes en groetjes

  • 14 Januari 2015 - 07:25

    Trudi:

    hallo Ellen

    Wat ontzettend sneu dat jullie vakantie hierdoor wat afgebroken, gelukkig heb je niet nog meer bezeerd! Ik hoop dat je zo snel mogelijk kan worden geholpen en dan weer aan je herstel kan gaan werken, gelukkig heb je Bert, familie en vriendin om je heen! Denken aan je liefs Trudi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 179661

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: