Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi Allen.

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle meelevende en bemoedigende berichtjes en nieuwjaars wensen. Het doet me goed.

We zijn dus inmiddels in Bangkok aangekomen.
Oud en nieuw ging met wat mooi siervuurwerk voorbij. De volgende dag zijn we s'avonds om 20.15u met een luxe vip bus naar BK vertrokken. De fietsen gaan onderin de bus, beschermd door onze bagage zo goed als mogelijk. De stoelen zijn elektronisch verstelbaar tot bijna liggen.We krijgen eten, drinken en een deken. Het moet niet gekker worden. Bert wordt er helemaal gelukkig van en wil niet anders meer, ha ha. Het had me best wat moeite gekost om hem in die bus te krijgen. Door slechte ervaring. Dus dat was een meevaller. Na ruim 7 u rijden, werden we om 3.30u op een busstation afgezet. Geslapen 0, door lawaai motor en klapperende wc-deur.
Alles uitgeladen en vervolgens een taxi zien te bemachtigen. Dat viel heel erg tegen. Er stond constant een dubbele rij mensen die allemaal in een taxi wilden. Wij met onze fietsen hadden geen schijn van kans. Bert had nog met het hotel gebeld of ze ons op konden halen, maar ze hadden geen chauffeur. Dus de tassen aangehaakt en wij op de fiets nachtelijk BK in. Na een km nog eens proberen om een taxibrommer voor ons uit te laten rijden, maar die vonden het te ver zeiden ze. Op dat moment zie ik een fietser aan komen en vraag hem of hij ons naar het hotel wil brengen. Na enige aarzeling stemde hij in. Het is een fotograaf die graag fietst en vroeg op was om foto's te gaan nemen. Hij kende BK dus goed. Met een behoorlijke snelheid rijden we achter hem aan. Gelukkig is het nog niet druk en fietsen redelijk veilig naar ons hotel, waar we rond 5.30 zijn. We bedanken onze fietsgids uitbundig want zonder hem hadden we het nooit (zo snel) gevonden.
Rond 6u kunnen we inchecken en ploffen in bed voor een paar uur slapen.
Is het toch weer goed gekomen. We hebben hier tot 15 jan geboekt.

Bert gaat zich hier vermaken en ik ga ma 5 jan naar mijn oom Wim op Pakket tot 9 jan. Daar lekker relaxen en aan het strand liggen. Daarna, terug in BK, zal ik mijn vriendin Marianne opzoeken (woond al bijna 5 j in BK) en zal daar nog een paar dagen zijn. Met haar kan ik naar een ziekenhuis voor controle.
Maar zover is het nog niet en tegen die tijd meld ik me wel weer.

Nu slenteren we al weer 2 dgn door BK en ben die drukte al redelijk zat. Maar de gigantische shoppingmalls bieden veel afleiding, alleen is het nog vermoeiender dan een dag fietsen.

Dit was het weer, tot de volgende keer.
Groetjes en een mooi begin van het nieuwe jaar.
Ellen en Bert.


  • 04 Januari 2015 - 09:58

    Gretha :

    Hoi Ellen en Bert,

    De beste wensen voor 2015 en nog veel fiets plezier. Ellen als je pols echt stuk is dan niet te snel het gips er af laten halen hoor, want je moet weer op de fiets en dat is dan niet zo prettig en met twee handen aan het stuur lijkt mij in dat land wel zo wenselijk. Doe de groeten aan Wim van Hans en mij. Kus.

  • 04 Januari 2015 - 12:51

    Gerda:

    Hoi Ellen en Bert,

    Een gelukkig 2015, wat een toestand met je hand/pols, hoop dat het snel weer goed komt, dus maak geen rare salto's meer. Geniet verder van jullie reis, dan doe ik dat van de reisverhalen.
    Groeten Gerda.

  • 04 Januari 2015 - 14:39

    Marja:

    Hoi Ellen en Bert,
    De Kerstdrukte is weer achter de rug, tijd om alle reisverslagen door te nemen. Heel vreemd - ik krijg geen mail wanneer jij een nieuw verslag plaatst - ik zal me nogmaals aanmelden. ( je zal gedacht hebben: die reageert niet meer).
    De verhalen van Vietnam (o.a. Sapa) en Laos ( Vang Vieng en Vientiane) zijn herkenbaar. Ik heb destijds ook de Vlakte der Kruiken bezocht, vond het wel wat uit de richting van ons programma, heel wat km's heen en terug gereden (ik danwel per bus, maar toch..). Jullie hebben inmiddels al heel veel mooie fiets km's gemaakt. En al heel wat mooie dingen beleefd. En heel veel gezien.
    Het is wel pech, je pols/hand in het gips, maar het biedt ook weer nieuwe mogelijkheden en andere uitdagingen. Je komt weer op plekken waar je anders misschien niet gekomen zou zijn. En je wilt eigenlijk altijd meer dan je kan. Met jullie positieve instelling; genieten van wat je nog wel kan, komt het uiteindelijk vast wel goed. In ieder geval nog veel plezier bij Oom Wim en bij je vriendin Marianne.
    Kijk weer uit naar je volgende reisverslagen en foto's.
    Groet Marja

  • 04 Januari 2015 - 16:00

    Jezus:

    ha zus en bert, beiden veel plezier ellen hopelijk genieten van rust en zon en bert jij zult de stad kunnen uittekenen na zoveel dagen. hoorde dat je ook leuke dingen kunt doen net buiten de stad. vraag niet wat want dat heb ik nooit gedaan. Maar bezoek zeker al die boedda's zittend liggend staan enz. en de boot taxi is een geweldige uitvinding daar nooit in de file. kus van jezus

  • 06 Januari 2015 - 21:35

    Trudi:

    Ha Ellen en Bert allereerst de beste wensen voor 2015 dat het voor jullie een prachtige ervaring gaat worden straks in Myanmar! Goh El dus nu lig je nu lekker languit op strand te bakken en te braden, oke je helaas is het niet vlgs plan verlopen maar nu zie je toch nog ff je oom en vriendin -:) als ik het verslag goed lees ben je toch fietsende aan naar het hotel gegaan, dat je dat durfde met je arm in het gips! Maar had je bent toch ook een diehard! Wel ik ga er weer mee stoppen en wachten wel weer je volgende reisverslag af XXX Trudi

  • 08 Januari 2015 - 13:03

    Lenie :

    Dag Ellen en Bert,
    Gelukkig Nieuwjaar voor jullie beiden! Het is al heel bijzonder van start gegaan als je de jaarwisseling in het verre oosten doorbrengt. Wat naar dat dit akelige ongeluk gebeurt is. Ik kan me voorstellen hoe verdrietig je er van bent geworden om zo van je pad (letterlijk fiets) afgehaald te worden. Prettig om dan een relativerende reisgenoot te hebben El! De alternatieven klinken goed! Geniet van het uitrusten. Je arm zal je zeker dankbaar zijn! Ik vind het al een wonder dat je met zo'n kwetsbare arm door nachtelijk Bangkok rijdt... Jij laat je niet snel stoppen!
    Heb het goed!
    Met een lieve groet, ook van Frits,
    Lenie

  • 08 Januari 2015 - 22:53

    Wendy:

    Allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!! Ik lees je verslagen nu pas (zat zelf in Marokko). Wat 'n pech met je arm zeg! Hoop dat je ondanks dat kunt genieten van de nieuwe plannen die je hebt gemaakt!
    Groetjes van Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 179319

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: