Weer op de fiets - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Weer op de fiets - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Weer op de fiets

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 December 2014 | Laos, Vientiane

Hallo daar.
Even een korte update omtrent de lamme vleugel.
We zijn maandag naar het ziekenhuis geweest en gevraagd of er een foto gemaakt kon worden van mijn pols en elleboog. Daar zat een bloeduitstorting van zo'n 20 cm lang en 10 breed. Dan moet je eerst betalen 280.000 kip is 28 euro en dan worden de foto's gemaakt. Ze keken verder nergens naar. Na het bekijken was er met de elleboog niets mis n bij de pols was ook niets gebroken maar ze vroeg wel of ik mijn pols al eens had gebroken? Nee dus. Er zat wel iets, maar ook geen scheurtje. Kortom de schade viel mee. Wel moest ik pijnstillende creme (diclofanac) kopen en een drukverband. Weer 22.000 kip (2,20) Dit deden ze om de pols en toen kwam het advies: Een maand rust.
Dat laatste heb ik niet zo goed verstaan.
Dus vandaag zijn we de volgende etappe gaan rijden, 97 km over redelijk vlak terrein. Heb voornamelijk met mijn rechterarm gestuurd en links een beetje mee laten doen. Het was te doen, maar voelde wel ieder hebbeltje. Het fietsen kost nu wat meer inspanning en kan er iets minder van genieten. Morgen fietsen we naar de hoofdstad Ventiane en blijven daar de Kerstdagen en het weekend, 4 dgn rust dus. Bovendien is het er rond de 30 graden, lekker hoor.

Wij wensen jullie allemaal een hele gezellige Kerst en een mooie jaarwisseling. Eet niet te veel want dan moet je heel veel fietsen om het er af te krijgen. Ha ha.
Wij hebben er inmiddels 2300km opzitten en al een paar kilootjes kwijt.

Urmi, 25 ste Gefeliciteerd en gezellige dagen. Groetjes ook aan Leon en de meiden +aanhang. Kus.
Jaco, alvast gefeliciteerd (29ste) en geniet van je cadeau, de schuimklopper.
Peter, jij ook gefeliciteerd (31ste)
Neef Wil, 1 jan Gefeliciteerd

Dikke knuffel, Ellen en Bert.

• 23 December 2014 - 16:01

Marie-jose:

Al met al goed afgelopen dame.! Lekker aan de mojito, het beste medicijn. Gezellige dagen. Marie en Jan

• 23 December 2014 - 16:23

Steffi:

:) on the road again! Goed te horen!

• 23 December 2014 - 18:55

Jezus:

ha zus, ff doorbijten en dan rust met kerst!!!kus jezus

• 23 December 2014 - 19:01

Jaco:

Hoi Ellen!
    Dank voor de felicitaties, de wensen, de goedbedoelde adviezen mbt de calorieën en last but not least de schuimklopper! Niet meer weg te denken uit de moderne keuken van een hedendaags gezin. Waar zouden we zijn zonder een goede cappuccino of latte macchiato zonder dit wonder der techniek?
    Jullie ook fijne feestdagen en vergeet vooral niet voldoende calorieën tot je te nemen! De scherpte gaat er anders af en een ongeluk is zomaar gebeurd!
    Groet, Jaco

• 23 December 2014 - 19:35

Maaike (uit A'dam):

Hi Ellen,
    Wat een pech van je arm.. mag Bert nu niet meer voorop?
    Ik dacht even nog dat je schreef dat je met kip(pen) moest betalen, maar 280.000 wel aan de hoge kant ;-) Gelukkig niets gebroken of gescheurd.
    Sterkte nog even op het volgende stukje fietsen en veel plezier in Ventiane.
    Wij laden de auto in en doen een karavaan langs de opa's en oma's, gezellig en goed voor veel fietsen in januari.
    Fijne feestdagen!
    Maaike

• 24 December 2014 - 15:03

Renate:

Hoi, lees net pas van je val....balen! Gelukkig valt het mee maar zorg er voor dat het kan genezen! Polsklachten zijn hardnekkig en hebben rust nodig! Belasting-belastbaarheid! Kerst lekker relaxen en weinig doen dus! Dan maar paar daagjes later op de fiets.... Je kunt beter diclofenac slikken dan smeren...kijk of je dat kan krijgen!

Prettige dagen en groetjes van mijn ouders en zus!
    Dikke kus. Renate en Jeroen

• 24 December 2014 - 17:45

Netty:

Hoi Ellen en Bert, Gelukkig dat er 'slechts' een bloeduitstorting is. Ook namens mijn moeder heel gezellige en warme kerstdagen.
    gr Netty

• 24 December 2014 - 20:41

Janny En Teun.:

Hallo Ellen en Bert,
    Dat was even schrikken toen we van jullie voorlaatste bericht met de botsing lazen. Dan zitten jullie ergens waar de meeste mensen je niet verstaan. En goeie raad is dan wel erg nodig. Gelukkig ziet het er beter uit dan je op het eerste moment dacht. Wij hebben een tijdje geleden iets dergelijks meegemaakt. Teun stopte plotsling voor een fietsstoplicht dat op geel sprong (wat ie anders nooit doet!). Maar mijn pols was wel gebroken!
    We hopen dat jullie je mooie reis kunnen vervolgen. Maar eerst een paar dagen ontspanning in Vientiane.
    Wij genieten van jullie belevenissen en de foto's. Voor ons is de tijd van gezellig fietsen helaas voorbij. De auto is nu ons hoofdvervoermiddel.
    We wensen jullie prettige kerstdagen en een heel goed 2015 .
    Janny en Teun.

• 25 December 2014 - 18:49

Jacqueline En Guus:

Lieve Ellen en Bert

Wij wensen jullie een BON PASKU I FELIS ANA NOBO!!
    Pas goed op elkaar en geniet van de reis......:-)

Groetjes van de shorties

• 26 December 2014 - 09:30

Jan En Trudi:

Ha El pfff gelukkig geen gebroken pols maarruh ik sluit me bij Renate aan, ga niet te snel van start en relax lekker tot na de nieuwjaar (advies van dokter Jan) je arm is behoorlijk blauw, en de rekening .... Dat is de dolle koop toch 280 000 kippen -:) hier alles wel 1 e kerstdag is achter de rug op naar de 2 e ! Het weer wordt het weekeinde slechter ... We krijgen sneeuw El, dat is wat anders dan 30 gr, doe Bert ook van ons de groeten en laat je lekker door hem verwennen, je hebt tenslotte toch nog last van je lamme vleugel -:) nog een fijne kerst en een gezond uiteinde zonder valpartijen!