Nieuw land, nieuwe activiteiten. - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Nieuw land, nieuwe activiteiten. - Reisverslag uit Paracas, Peru van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Nieuw land, nieuwe activiteiten.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Januari 2013 | Peru, Paracas

Hola mis amigos.
Na de Dakarracers te hebben uitgezwaait heb ik de volgende dag nog een city tour gemaakt door Lima. Hier hebben ze het ei nog niet uitgevonden want je moet eerst naar het beginpunt, half uur met de taxi en dan vertrek je met de bus. Je kan ook niet in en uitstappen als je iets langer wil zien en dan met de volgende bus weer mee gaan. Beetje jammer. Dus deze tour kan uit de aanbevelingen. De tour opzich was niet onaardig en gaf nog wel wat leuke informatie over bepaalde districten. Ben de volgende dag dan ook nog Mirafloris terug gegaan om music te kopen van Gian Marcos, helemaal fan van geworden. Er is daar ook een giga winkelcentrum onder de grond en dat zie je niet als je er bovenop staat want dat is nl een park. Het heet Larcomar. Ben ook nog even aan het strand geweest en naar de golfsurfers gekeken. Had het graag willen doen maar zat met al mijn spullen in de rugzak en durfde het niet aan deze in zo´n tent van een surfschool achter te laten. Jammer dus, dat is dan het nadeel van alléén oppad zijn. Ben ook nog naar de film geweest van Tom Cruze ´Jack Reacher´ , erg goed.
En de 8ste ben ik van Lima naar Quito verhuisd. Allemaal goed verlopen en voorspoedig gegaan. Moest wel weer 150 dollar voor m´n fiets extra betalen. Daar loop je dus aardig op leeg zo langzamerhand, heb ik al 3 x een nieuwe fiets kunnen kopen. Ik werd netjes van het vliegveld opgehaald door het hotel en zit nu in het oude gedeelte van Quito. De eerste dag was het even wennen want ik werd aan alle kanten gewaarschuwd voor roofovervallen. Dat gaf me nou niet bepaald een veilig gevoel. Na half 8 kom ik ook niet meer op straat en vermaak me goed met m´n e-reader.
De volgende dag een city tour gemaakt en hier hebben ze wel het ei uitgevonden. De rit duurt 3u en je kaartje is de hele dag geldig. Je kunt dus in en uit stappen waar je wilt en later weer door. Zo krijg je een redelijke indruk van Quito en dat gaf me een ander gevoel. Laat zoveel mogelijk waardevolle spulen in het hotel en ik heb geen rugzak maar een buikzak. Ook het openbaarvervoer werkt super. Het kost geen drol en heeft vaste routes, het is een metrobus, werkt net als de metro maar is dan een bus. Ben er mee naar de evenaar geweest en dat ging super. Dat was dus het volgende uitje Mitad de Mundo, de evenaar ligt 15 km buiten de stad en er is een heel park omheen gebouwd met het monument in het midden met een grote aardbol er bovenop. In dit monument is een museum over de verschillende provincies van Ecuador en hun bevolkingsgroepen. Waar ze van leven, klederdracht, wat de taak is van de mannen en de vrouwen en dat allemaal inzichtelijk gemaakt met voorwerpen en foto´s. Heel interessant.
Vandaag met de bus naar het nieuwe gedeelte geweest om te kijken of er nog een tour gemaakt kan worden naar Cotopaxi als ik straks terug ben van de Galapagos, want dan heb ik nog 5 dagen. En dat is er zeker, maar dat boek ik pas als ik terug ben.
Morgen vertrek ik voor een week naar de Galapagos eilanden en daar heb ik hhhheeeeeeelllllllll vvvvvvveeeeeeeelllllll zin in. Maar hoe dat is geweest horen jullie in het volgende verslag.
Voor diegene die een sms hebben gestuurd of willen sturen, ik heb hier in Quito geen bereik met mijn telefoon, nergens niet. Dus als er iets dringends is dan heeft Bert een telefoonnr van het hotel waar ik weer terugkeer na mijn Galapagos trip.
Nou dit was het weer voor nu, spreek jullie weer over een week.
Saludos, Ellen

  • 12 Januari 2013 - 07:47

    W&W:

    Als je Gian Marcos googled. dan vind je foto's en songs op YouTube.

    B.v. hieronder

    cancion de amor- gian marcos - YouTube

    Hoop dat de Galapgos Eilanden je brengt wat je er van verwacht. Kijk uit naar je foto's.

    Knuffels,
    W&W




  • 12 Januari 2013 - 10:39

    Jezus:

    ha zus, het is vaak zo dat je in grote steden door iedereen wordt gewaarschuwd en er dan niets van merkt, gewoon hetzelfde als in andere. Beetje opletten en niet te veel meenemen.
    geniet van de galapagos en tot later...zal ff naar dat liedje luisteren.
    kus van jezus

  • 12 Januari 2013 - 10:41

    Renate:

    Hoi,

    Goed weer wat van je te lezen. Veel plezier op de Galapos en geniet!
    Knuffels van Jeroen en Renate

    ps hier zijn gangetje...we maken niet zoveel mee...

  • 12 Januari 2013 - 13:04

    Netty:

    Hoi Ellen,

    Het eind is nu wel in zicht. Nog even lekker genieten van de Galapagos eilanden en dan weer terug. Dit weekend begint het nu eindelijk een beetje winters te worden. De EK in Heerenveen is gisteren begonnen. Sven staat na 2 afstanden bovenaan. De dames mogen vandaag beginnen.
    Nog heel veel plezier het laatste stukje.
    Dikke kus.

  • 13 Januari 2013 - 17:33

    Rodrigo:

    Amsterdam schijnt ook verschrikkelijk gevaarlijk te zijn ......
    Ben erg benieuwd naar Galapagos, ook de foto's!
    Enjoy!

  • 14 Januari 2013 - 19:26

    Trudi:

    Hoi Ellen, wel nog 2 weken en dan ben je weer op Nederlandse bodem!!! Maar nu eerst nog genieten van de Galapagos, hier sneeuwt het momenteel er ligt al een paar centimeter en de hele week blijft het nog wintersweer, brrrrr. Kijk uit naar misschien je allerlaatste verhaal uit de Galapagos???
    Groetjes en liefs van Trudi!

  • 14 Januari 2013 - 22:16

    Elsie:

    Vanuit een wit zoeterwoude hoop ik dat je een hoop nemo's ziet. Geniet nog even van het mooie weer! See you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 828
Totaal aantal bezoekers 179379

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: