Markt in Jinghong - Reisverslag uit Jinghong, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Markt in Jinghong - Reisverslag uit Jinghong, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Markt in Jinghong

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 November 2010 | China, Jinghong

He thuisblijvers
Nog even een kort berichtje voor ik verder trek naar de grens met Laos. Vandaag de stad doorgecrost met de fiets en alle parken en markten zo'n beetje gehad. Geweldig wat daar allemaal te zien en te beleven is.
Ten eerste was ik de bezienswaardigheid op de markt met mijn fiets. Belangstelling genoeg dus en dan mijn belangstelling voor hun waar en de foto's die ik daar dan van maak. Geweldig. Alles wat er zo'n beetje aan flora en fauna bestaat was daar te koop. Ik zal het een en ander opnoemen. Foto's komen later wel want ik m'n snoertje niet bij me. Je moet je normen en waarden wel even uitschakelen want anders word je gek. Schilpadden werden gevilt, vissen(koppen) in allerlei vormen en maten, aal, kippen, eenden in allerlei fasen van levend tot gebakken, geslacht etc, maden (lekker krioelend door elkaar) Een net met bewegende dingen erin, bleken giga dikke kikkers te zijn. Kreeften, groenten, fruit, kruiden, eigenlijk te veel om op te noemen. En dan nog de vele dingen die ik niet kon identificeren. Maar ik he me er kostelijk vermaakt.
Morgen ga ik dus weer oppad en heb er weer zin in. Dus ik zou zeggen tot de volgende keer.

Dikke kus, Ellen

  • 10 November 2010 - 11:39

    Lydia:

    Hey Uzi de Geus,

    Heel bijzonder om hier op het RRC even ''mee te reizen'' met je. Ik lees je verslagen met bewondering. Prachtige foto's stuur je mee. echt genieten en zo te lezen doe jij dat ook steeds meer na de tegenslagen in het begin. Veel geluk en mooie ervaringen. groeten van Lydia

  • 10 November 2010 - 13:18

    Urmi:

    Wow! Wat een mooie foto's. Goed te horen dat je nu geniet. Succes op je reis naar Laos. Ik blijf je volgen.

  • 10 November 2010 - 14:21

    Hans (+heleen):

    ha die el!
    Koop voor mij maar een mooie afgeslachte schildpad :)
    Wel indrukwekkend!
    succes de komende kilometers!

  • 10 November 2010 - 14:51

    Ineke:

    Fijn om te lezen dat het nu allemaal wat beter gaat. En wat een geweldige foto's weer.
    Ik denk dat de eend zal smaken maar 't ziet er wel naar uit!!
    Succes met het volgende gedeelte van de reis, we volgen je.

  • 10 November 2010 - 16:38

    Peter En Francis:

    Veel plezier in Laos!
    Lekkere eendjes!! :)

  • 10 November 2010 - 17:09

    Peter En Janny:

    Hoi Ellen,
    Vanuit een regenachtig Zoeterwoude volgen we je belevenissen.
    Misschien kun je een paar van die dikke kikkers meenemen voor in je vijver.
    Kan wel eens een gat in de markt zijn .
    Succes in Laos.
    Groetjes Peter en Janny.

  • 10 November 2010 - 17:45

    Rina:

    Hoi Ellen, Fantastisch om je verslagen te lezen. Wat een indrukken doe jij op zeg! Groetjes, Cor en Rina

  • 10 November 2010 - 20:58

    Jack Van Der Voorn:

    hallo Ellen,

    Lijkt mij de ideale fietsvoeding. Marian leest ook het verslag en zij vindt de foto's ook prachtig vooral van die oude mannetjes. Succes en tot mails jack en marian

  • 11 November 2010 - 12:10

    Netty:

    Hoi Ellen,

    We hebben even een hele inhaalslag gedaan. Toen je vertrok waren wij op vakantie en nadat we teruggekomen waren, lukte het niet om je site te openen (we hadden een update van Norton Int.Sec. geinstalleerd en daar zal het wel aan liggen). Zolang het probleem niet is opgelost, kijk ik op m'n werk en print het uit voor Jan. Maar je hebt al het nodige beleefd, zeg. We begrijpen een beetje wat je voelt als je je niet verstaanbaar kan maken. Daar hadden wij indertijd ook last van toen we in Japan zaten.
    We blijven je volgen en eetse!!
    Dikke kus

  • 11 November 2010 - 13:30

    Marijke Meijer:

    hoi dorpsgenoot Ellen, leuk je verhalen te lezen. Herkenbaar ook. China is boeiend en afstotend tegelijk. En vermoeiend, dat zeker. Wij zitten in Noord Thailand inmiddels, bij Chiang Rai. Fietsen gaat hier heel soepel. We zijn denk ik over 10 dagen in Laos, misschien komen we elkaar nog tegen.Heb meteen mijn ereader gecontroleerd, maar onze doet het nog gelukkig. Veel plezier en sterkte, en wie weet tot ziens, groetjes ook van Bram, Marijke (www.brammarijke.nl)

  • 12 November 2010 - 08:04

    Hetty:

    Wat een belevenissen weer Ellen. Toevallig stuit ik op een berichtje in het plaatselijke nieuws. Sinds 25 september zijn de Katwijkers Andre en Dirk bezig aan een fietstocht van Kumming naar SieM Reap (Cambodja)ook via Thailand en Laos. Misschien hebben zij nog handige tips. (zij zitten ook op andredirkwaarbenjij.nu).
    Succes maar weer!,
    Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 179386

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: