Markt in Jinghong - Reisverslag uit Jinghong, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu Markt in Jinghong - Reisverslag uit Jinghong, China van Ellen Geus - WaarBenJij.nu

Markt in Jinghong

Door: Ellen de Geus

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 November 2010 | China, Jinghong

He thuisblijvers
Nog even een kort berichtje voor ik verder trek naar de grens met Laos. Vandaag de stad doorgecrost met de fiets en alle parken en markten zo'n beetje gehad. Geweldig wat daar allemaal te zien en te beleven is.
Ten eerste was ik de bezienswaardigheid op de markt met mijn fiets. Belangstelling genoeg dus en dan mijn belangstelling voor hun waar en de foto's die ik daar dan van maak. Geweldig. Alles wat er zo'n beetje aan flora en fauna bestaat was daar te koop. Ik zal het een en ander opnoemen. Foto's komen later wel want ik m'n snoertje niet bij me. Je moet je normen en waarden wel even uitschakelen want anders word je gek. Schilpadden werden gevilt, vissen(koppen) in allerlei vormen en maten, aal, kippen, eenden in allerlei fasen van levend tot gebakken, geslacht etc, maden (lekker krioelend door elkaar) Een net met bewegende dingen erin, bleken giga dikke kikkers te zijn. Kreeften, groenten, fruit, kruiden, eigenlijk te veel om op te noemen. En dan nog de vele dingen die ik niet kon identificeren. Maar ik he me er kostelijk vermaakt.
Morgen ga ik dus weer oppad en heb er weer zin in. Dus ik zou zeggen tot de volgende keer.

Dikke kus, Ellen

  • 10 November 2010 - 12:11

    Marianne:

    Ja, je moet geen dierenliefhebber zijn om door China te reizen. Een chinees eet zijn eten het liefste supervers; d.w.z, als het nog leeft.
    IK heb wel eens gezien dat ze drie honden aan het villen waren, dat vond ik echt bizar.
    Als ik het ooit gegeten hebt tijdens mijn driemaandenreis, heb ik het nooit geweten. het was toch steeds een verrassing wat ik at.
    Ja, de markten zijn er leuk en je hebt bekijks als je fietst. Uberhaubt, je bent een bezienswaardigheid met je grote voeten (voor hun), je blonde haren en je grote postuur.
    ga zo door met je verhaal want er komt veel bij me boven borrelen. X Marianne

  • 10 November 2010 - 13:40

    Harry:

    Hey Ellen,

    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen en van je te horen. Het ontbreek alleen een beetje aan tijd om je uitgebreid terug te schrijven. Maar ik blijf je trouw volgen! Zeer benieuwd naar de foto's van de markt...

    Groetjes,

    Harry

  • 10 November 2010 - 13:43

    Ellen:

    En wat heb je zoal van dat lekkers gegeten ??
    Fiets ze (Als je het geliefde object nog hebt tenminste) en ik zie graag je foto's
    Was grappig om te zien dat jij als eerste op Thijs gereageerd hebt...
    liefs uit Akersloot

  • 10 November 2010 - 13:44

    Rob:

    Zo zie je maar weer Ellen, nu zit het mee en geniet je met volle teugen. Ben best een beetje jaloers wil dat ook alemaal zien. Maar wie weet ga ik in 2011 er ook heen hahaha maar dan zeker niet op de fiets. Veel plezier onderweg naar Laos en we volgen je hugs

  • 10 November 2010 - 15:45

    Rietje:

    Als ik je berichtjes lees voel ik me deel uit maken van jouw reis !!Fijn dat ik mee mag genieten.
    Neem je recepten mee naar huis?
    Groetjes Rietje en de rest

  • 10 November 2010 - 16:51

    Jezus:

    je moet toch echt wat meer gaan proeven hoor zus, wie weet hoe lekker het is!!!!

  • 10 November 2010 - 17:14

    Marie-jose:

    je lijkt wel een soort marco polo. kan niet wachten op de foto's want die vind ik super.
    succes met je reis.

  • 10 November 2010 - 18:39

    Cora:

    Wat leuk weer die reisverslagen. Ik ga ze weer volgen hoor. Veel plezier.

  • 10 November 2010 - 19:38

    Mieke:

    ni hao ellen,
    jammer dat je reis zo begonnen is.kan me voorstellen dat je naar een ander oord bent gegaan.hoop dat je beter contact krijgt.we hebben net naar een les chinees gekeken.maar voordat je dat kan ben je 105 dagen verder!
    zaijan mieke& raye

  • 11 November 2010 - 14:31

    Erica:

    Ellen,

    Ik ben blij dat je weer positief bent. Veel plezier in Laos. Mocht je 2 motermuizen (Niels en Inge) vanaf volgende week tegenkomen, doe ze de groeten. Niels is een collega en gaat met Inge ook de Mekong route volgen, echter per moter. Geniet ervan, het weer is hier waardeloos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Een spontane, ondernemende, bijzonder aardige, leuke vrouw. Daar is er maar één van en dol op fietsen all over the world. Het ultieme vrijheids gevoel is op de fiets daar waar de weg je brengt.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 179338

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 05 Augustus 2022

Ciao Italië

03 December 2019 - 21 Maart 2020

Waar je ook gaat.....

14 Mei 2017 - 22 September 2017

The Great Divide Trail Noord- Amerika en Canada

04 November 2014 - 24 Februari 2015

Twee zien meer dan één!!!!

15 Oktober 2012 - 26 Januari 2013

Zuid-Amerika 2012-2013

28 Oktober 2010 - 23 Februari 2011

Fietsen in China, Laos en Cambodja

26 September 2008 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: